poniedziałek, 22 lutego 2021

Rozkoszna słodycz - recenzja perfum Versace "Woman".

Za oknem powoli wiosna budzi się do życia ,powietrze pachnie niesamowicie świeżo ,więc to najlepszy czas na recenzję zapachu ,który idealnie nadaje się na wiosnę/lato - ale uwaga! miłośniczki słodkich zapachów pokochają go od pierwszego "psiknięcia" i będą używać cały rok. Ulegnij romantycznym kwiatom i soczystym malinom. Woda perfumowana dla kobiet Versace Woman jest połączeniem kobiecości i słodyczy. 




Woda perfumowana dla kobiet Versace Woman trafiła na rynek w 2000 roku. Autorką jej kompozycji zapachowej jest mistrzyni perfumiarstwa Christine Nagel. 

Szwajcarska perfumiarka . Pracuje jako perfumiarz w firmie Hermès od 2016 r. Przed dołączeniem do Hermès stworzyła hity perfumeryjne, takie jak Narciso Rodriguez for Her (2003, z Francisem Kurkdjianem ) i Miss Dior Chérie (2005), a także niszowe perfumy, takie jak Wood Sage & Sea Salt. Tworzyła również dla Jo Malone London . Została wyróżniona nagrodami od Fragrance Foundation France , François Coty Foundation oraz Marie Claire International Fragrance Awards. W 2014 roku Nagel przeszła do firmy Hermès, dołączając do Jean-Claude Ellena, który został pierwszym perfumiarzem marki w 2004 roku. W 2016 roku Ellena, zbliżający się do emerytury, przekazał "stery" Nagel i została jedynym perfumiarzem w firmie Hermès oraz dyrektorem kreacji zapachowych dla Hermès Parfums. To uczyniło ją drugą kobietą w historii, która zajmowała stanowisko perfumiarza w tak dużej i luksusowej marce (pierwszą była Mathilde Laurent z Cartier).



Co za ten kryje w sobie ten uroczy flakonik ? Zaraz się przekonacie.

Głowa

bergamotka, róża, liść jaśminu, plumeria*

Serce

cedr, lotos, malina, śliwka

Baza

ambra, piżmo


*pulmeria znana także jako Kwiat Lei – rodzaj roślin z rodziny toinowatych. Należy tu 7-8 gatunków pochodzących z Ameryki Środkowej. Nazwę nadano dla upamiętnienia francuskiego botanika Charlesa Plumiera.



Zapach ten zalicza się do owocowo-kwiatowych z drzewnymi nutami. Jest on słodki ,ale bardzo kobiecy. Mimo swojej ciężkości nie jest duszący ani przytłaczający. 


Flakon inspirowany kuszącymi kształtami kobiety. Korek przypomina fioletowy diament i według mnie nadaje szyku całej butelce.



Na samym początku dość wyraźnie poczujemy kwiatowe akordy plumerii i jaśminu. Następnie po chwili ,na pierwszy plan wysuwają się słodkie maliny w połączeniu z odurzającym kwiatem lotosu. O zmysłowe wrażenia zadbają akordy ambry i rozgrzewające, drzewne nuty - to właśnie one nadają mocny charakter i sprawiają że zapach staje się bardziej kobiecy i wyrazisty. 



Dla mnie ten zapach jest idealny na wiosnę / lato. Jest bardzo kobiecy, zmysłowy - taki idealny na ciepłe dni.

Trwałość zależy od naszej skóry ,u mnie zapach utrzymuje się cały dzień ,ale wiem że u niektórych trzy/cztery godziny.


Dostępność: RossmannE-glamourNotino

Cena : 75 zł - 120 zł

Pojemność : 100 ml ,50 ml, 30 ml

Moja ocena : 10/10


I na sam koniec ,trochę o marce Versace:

Gianni Versace S.p.A. - Versace – włoski dom mody, założony przez Gianniego Versace w 1978 roku we Włoszech. Giovanni Maria Versace (ur. 2 grudnia 1946 w Reggio Calabria we Włoszech, zm. 15 lipca 1997 w Miami Beach na Florydzie) – włoski prekursor i kreator mody, założyciel domu mody Versace. Okazjonalnie również kostiumograf filmowy. 15 lipca 1997 Gianni Versace został zastrzelony na schodach własnego domu w Miami Beach, gdy wrócił ze zwykłego porannego spaceru po klifie w Ocean Drive na Florydzie Zabójcą był Andrew Cunanan, seryjny zabójca, który po 8 dniach popełnił samobójstwo, a jego ciało znaleziono na łodzi. Policja ustaliła, że Cunanan zastrzelił się przy użyciu tej samej broni, którą zabił GV.  Na mocy testamentu siostrzenica Gianniego Versace –Allegra Versace stała się spadkobierczynią 50% imperium mody. Allegra przejęła w ten sposób przypuszczalnie ok. pół miliarda dolarów. W 2018 Netflix wyprodukował serial , poświęcony Gianniemu - "Zabójstwo Versace".]



Allegra z mamą Donatellą ,siostrą Gianniego (Miał starszego brata Santo Domenico (ur. 1944) oraz dwie siostry – Tinę, która zmarła w wieku 12 lat z powodu nieprawidłowo leczonego zakażenia tężcem, i Donatellę Francescę (ur. 1955), która była jego największą muzą i krytykiem.)




Historia firmy sięga roku 1972, kiedy to Gianni Versace przyleciał z Reggio Calabria do Mediolanu. Jego zadaniem było stworzenie kolekcji dla Ezio Nicosia, właściciela firmy włókienniczej Florentine Flowers. W tym okresie produkty "made in Italy" zaczynały podbijać rynki światowe, więc dla młodego projektanta wizja wyjazdu do Mediolanu, stolicy mody oraz pracy dla sławnego przedsiębiorcy, była bardzo atrakcyjna. W praktyce był to punkt zwrotny w karierze Gianniego Versace - klienci potrzebowali nowego typu konfekcji, ubrań mniej anonimowych, bardziej wyrażających styl osoby, która je nosi. 

Gianni uczył się fachu w młodym wieku, w szwalni swojej matki. Szycia nauczył się robiąc szmaciane lalki ze skrawków materiału znalezionych na podłodze pracowni. W 1955, w wieku dziewięciu lat zaprojektował pierwszą sukienkę. Studiował architekturę, zanim przeniósł się do Mediolanu w wieku 26 lat, aby pracować jako projektant mody, tworząc pierwsze kolekcje dla Genny (Ancona) i Callaghan (Novara).

Po otwarciu swojego butiku w Mediolanie w 1972, Versace szybko stał się sensacją na międzynarodowej scenie modowej. Jego projekty wykorzystywały żywe kolory, odważne nadruki i seksowne kroje, co stanowiło kontrast do dominującego gustu w stonowanych kolorach i prostocie. Jego estetyczny „połączony luksusowy klasycyzm z jawną seksualnością” oprócz pochwały wzbudził wiele krytyki. Jego powiedzenie: „Nie wierzę w dobry gust”, znalazło odzwierciedlenie w jego „bezczelnym sprzeciwie zasadom mody” i odnosiło się do rywalizacji Versace z Giorgio Armanim – „Armani ubiera żonę, Versace ubiera kochankę”.

Najważniejszą częścią firmy jest tzw. Design Center, którym zarządza Donatella Versace, obecnie dyrektorka artystyczna i główna projektantka firmy, od 1993 roku wyłączna projektantka linii Versus. Pomaga jej mąż Paul Beck, projektant wielu kolekcji dla mężczyzn. Struktura administracyjna jest w rękach Santo Versace, prezesa firmy. Obecnie biura firmy mieszczą się przy Via Manzoni 38, w samym środku mediolańskiego centrum mody, co pozwala na utrzymywanie kontaktów ze wszystkimi firmami w obrębie marki.

Obecnie marka posiada nie tylko swoje własne firmy, takie jak Immagine, Diver, Giver i Bavers, ale również współpracuje z najlepszymi partnerami na rynku - Ermenegildo Zegna, ITTIERRE, Les Copains, Ruffo, Allegri, Sergio Rossi, Cesare Paciotti, Rosenthal AG, Italocremona, itp. Rozbudowano także następne linie odzieży oprócz haute couture, pret-a-porter i atelier - Istante, Versace Sport, Versatile, Versace Classic V2 (tylko dla mężczyzn) oraz dla młodszego odbiorcy Versus i Versace Jeans Couture. 

W Polsce znajdują się cztery sklepy firmowe Versace. Pierwszy (Versace Collection) został otwarty w warszawskiej Galerii Mokotów. Drugi został otwarty w Poznaniu (Versace Classic) w centrum handlowym "Stary Browar". Trzeci znajduje się w Katowicach (Silesia City Center), a czwarty w warszawskim Klifie.

Logo zaczerpnięte z mitologii greckiej – „Meduza” zostało wymyślone przez samego Gianniego. Wybór Meduzy jako znak sygnujący jeden z największych domów mody były dzieła sztuki podnóża ruin w Rzymie, na których w dzieciństwie bawił się z rodzeństwem . Sam mit Meduzy ma kilka konotacji, które uczyniły jej wizerunek na logo nie tyle co interesujący, ale również ironiczny. Historia Meduzy to ostrzeżenie przed pożądaniem i próżnością. Gianni sam przyznał, chciałby aby kolekcje Versace były jak urok Meduzy, który sprawiał, że istoty zakochiwały się w niej bez pamięci, a nawet gdy została przemieniona w potwora wciąż zamieniała w „kamień” każdego kto na nią spojrzał.
Versace, podobnie jak wszystkie wysokiej klasy marki modowe w dużej mierze opiera się na próżności, aby sprzedawać swoje produkty. Być może wybór wizerunku kobiety, która stała się niebezpiecznie odrażająca z powodu swojej próżności jako logo firmy Versace – był to pewnego rodzaju żart Gianniego na koszt klienta?
Całe kolekcje – zarówno z ubrań, akcesorii jak i zapachów Versace są współczesną interpretacją starożytnej mitologii. Wcześniej, marka miała logo nawiązujące do imienia i nazwiska zmarłego właściciela – po prostu Gianni Versace.

12 komentarzy:

  1. Aktualnie jestem w ciąży i niestety wszystkie perfumy mi śmierdzą 😔 ogólnie bardzo lubie kwiatowe i widzę, że te cenę mają fajną, więc chętnie spróbuję 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie poznam ten zapach, co prawda nuty róży nie przemawiają do mnie, ale bergamotka już jak najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten zapach musi być naprawdę cudowny. Jestem pewna, że by mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie już ten flakonik zdobi półeczkę pod lustrem w toalecie, gdyż został zużyty. Doskonały na wiosenno- letnią porę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam, jak mocno przeżyłam śmierć w zamachu Gianniego, lubiłam pomysły tego kreatora mody.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie przepadam za aż tak słodkimi perfumami, ale moja mama uwielbia, więc będą idealnym prezentem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam sobie z myślą zapachu na lato ale tak samo sprezentuje ja mamie bo dla mnie tyci za słodkie ale ogólnie bardzo ładny i cena też całkiem ok.

      Usuń
  7. Dostałam kiedyś w prezencie te perfumy - pamiętam do dziś zapach, bardzo mi się podobał ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi świetnie! Muszę koniecznie powąchać ten zapach, bo czuję, że to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Już flakon wpada w oko, a zapach wprost idealny dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak najbardziej, w mojej kolekcji perfum, są trzy flakoniki Versace, ale za chwilę rozglądać się będę za kolejnymi zapachowymi inspiracjami. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo ciekawie, zarówno zapach, jak i flakonik.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)