marca 10, 2020

Olejek z awokado,ratunek dla suchej skóry.

Dzisiejszy wpis zacznę od narzekania (za co przepraszam, ale ze mnie straszna maruda i nigdy nie jest tak jak bym chciała-a ten blog powinien nazywać się z życia marudnej Aleksandry czy jakoś tak ) a narzekać będę na pogodę. Zapowiadają po 15 stopni-mówię dobra, chowam zimowe rzeczy takie jak czapki, szaliki głęboko w szafie, a tu wstaję rano patrzę przez okno i co widzę ? szron na samochodach i na trawie...Poziom mojego wkurzenia ,że tak delikatnie powiem przekroczył wszelkie granice.





Dzięki tym zmianą pogody czyli rano zimo w południe nawet ciepło i wieczorem mróz, moja skóra na twarzy ostatnio błagała o pomoc, była przesuszona tak bardzo, że chyba bardziej już się nie dało. Suche skórki odstawały na kilometr i były podkreślone nawet przy użyciu mojego ulubionego podkładu ,który ma "mokrą" formułę. W desperacji, gdy już nawet mocno nawilżający krem nie dawał rady przypomniało mi się o olejku, który kiedyś kupiłam z myślą o włosach.
Jednak schowałam go głęboko w szafce, ponieważ przy moich włosach okazał się totalną klapą.

Olejek stosuje miejscowo na przesuszone partie twarzy - jakbym używała na całą, to czoło i strefa T była by cała w wypryskach ,tam mam skórę tłustą, a nadmiar sebum by mnie zalał.
Po regularnej aplikacji (trzy razy w tygodniu) moja skóra wróciła do normalnego wyglądu.
Mimo, że olejek jest świetny to nie do końca skład odpowiada temu co producent umieścił na opakowaniu .Tam widnieje informacja że jest to olejek z samego awokado ,jednak skład mówi co innego:

pokaż kotku co masz w środku -analiza składu :


  • Helianthus Annuus Seed Oil - Olej z nasion słonecznika
  • Persea Gratissima Oil - Olej z awokado



Jak widzicie, mamy tam również olej z nasion słoneczka, niby nic złego w nim nie ma ,jednak takiej informacji na opakowaniu nie ma. Olejek Marion jest w 100 % naturalny ,co dla mnie jest dużym plusem.
Olejek ma konsystencję tłustą, wolno się wchłania - ja stosuję go na noc (pewnie i tak połowa zostaje na poduszce, ale najważniejsze że pomaga) ,zapach - typowy jak na kosmetyk z olejem.


Osoby z cerą tłustą/mieszaną w kierunku tłustej powinny uważać, stosowanie takich kosmetyków może działać komegogennie.


  • Komedogenność - Do zapychania skóry dochodzi wtedy, gdy składniki kosmetyków zmieszane z martwymi komórkami skóry i sebum zaczynają blokować pory skóry i uniemożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie.
Pamiętajcie, że nie jest to reakcja natychmiastowa, czasem "zapchanie" występuje nawet po kilkutygodniowym używaniu kosmetyków.
Warto wiedzieć, że nie tylko składniki naturalne, ale i syntetyczne zapychają skórę.




aptekagemini.pl 9,59 zł
ekobieca.pl 7,99 zł



I na sam koniec ,pytanie do Was, jakie macie sprawdzone sposoby na mocne i długotrwałe nawilżenie twarzy ?


Miłego dnia ;)

34 komentarze:

  1. mam bardzo suchą skórę na całym ciele,z chęcią wypróbuje ten olejek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to faktycznie olejek przyniesie długotrwałe nawilżenie,polecam :)

      Usuń
    2. nie pozostaje nic innego jak go kupić.

      Usuń
  2. Produkt w sam raz dla mnie. Mam strasznie suchą skórę 🤨

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam wypróbować,u mnie na twarzy była dosłownie masakra ;)

      Usuń
  3. Moim ostatnim odkryciem pielęgnacyjnym jest seria Black Sugar od Bielendy- mam cerę skłonną do przesuszania, natomiast, odkąd używam tych produktów (żel do mycia twarzy, krem, maski) zauważyłam znaczącą poprawę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o nie używałam tej serii,muszę kupić na wypróbowanie :)

      Usuń
  4. Właśnie takiej aplikacji olejków lubię - atomizer. Nie lubię kroplomierza albo pipety. Olejek z awokado lubię właśnie na suchą skórę używać, bo dla włosów jest za tłusty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie przepadam za pipetami,a atomizer jest bardzo wygodny ;) oj tak,na moje włosy strasznie źle działał.

      Usuń
  5. Ja na szczęście już nie mam problemu z suchą skórą, ale gdyby kiedykolwiek się pojawił, już wiem po co sięgnąć!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w razie czego warto być ubezpieczonym w dobrze nawilżający kosmetyk :)

      Usuń
  6. Po pierwsze: nie marudzić, cieszyć się wonnym olejkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się nie marudzić,ale ciężko mi idzie ;)

      Usuń
  7. Brzmi ciekawie! Uwielbiam jeść awokado:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny blog,mój ma zupełnie inną tematykę,ale zapraszam serdecznie do siebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam,widziałam :) zapowiada się ciekawie :)

      Usuń
  9. ja pomalu zuzywam zapasy tez mam pare olejow

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś używałem do ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry artykuł, zwłaszcza dla Pań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj męska skóra też na pewno go polubi ;) szczególnie ta sucha :)

      Usuń
  12. Nie spotkałam się wcześniej z tym olejkiem, ale chętnie go przetestuję :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam,jest na prawdę super :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. właśnie moja skóra zaczyna mocno się przesuszać ,mam resztkę oleju kokosowego i jak tylko go skończę to kupię ten :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olej kokosowy też super ,daj znać jak kupisz i przetestujesz ten :)

      Usuń
  14. Ja mam suchą skórę na twarzy więc może u mnie by się sprawdził?

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz słyszę o takim zastosowaniu olejku z awokado! :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ,na prawdę sie sprawdza ;) dziękuje ,pozdrawiam i również życzę dużo zdrowia ;)

      Usuń
  16. Nawet nie wiedziąłam że awokado ma takie właściwości, borykam się bardzo długo z suchą skórą, muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj ta pogoda faktycznie zostawia sobie wiele do życzenia... A artykuł mega!
    Pozdrawiam 😀
    Zapraszam do siebie: www.swiatwedlugidoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Na twarzy nie mam suchej skóry, ale czasem zdarza się, że dłonie mi się przesuszają.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger