grudnia 17, 2020

Tajemnicza noc - recenzja perfum Calvin Klein "Obsession Night".

 Tajemniczy, uwodzicielski ,seksowny, piękny i nietuzinkowy - taki właśnie jest zapach "Obsession Night" od Calvina Kleina. Zapach ten jest bardziej wyrazistą wersją klasycznych perfum "Obsession", które stały się nie tylko ponadczasowym zapachem, ale przede wszystkim wielkim sukcesem marki. Obsession Night nie pozostaje w tyle, zyskuje coraz więcej zwolenniczek. Jaki jest ? Zapraszam na recenzję. 



Woda perfumowana dla kobiet "Obsession Night" powstała w 2005 roku. Jest to kompozycja orientalno - kwiatowa.

Niestety o tym zapachu jest bardzo niewiele informacji, a to wszystko dla tego, że całe "show" skradł zapach pierwotny czyli "Obsession" - powstał on  w 1985 roku i od razu zawojował rynek. Stał się  ponadczasowym zapachem ,który ma miliony zwolenniczek do dziś.

A wracając do naszego zapachu ,to znajdziemy w nim:

Nuta głowy: białe kwiaty, bergamotka, mandarynka, dzięgiel litwor*, gorzka pomarańcza

Nuta serca: róża, konwalia, gardenia, jaśmin

Nuta podstawy: wanilia, kaszmir, bursztyn, fasola tonka, drzewo sandałowe

*Dzięgiel litwor, arcydzięgiel litwor – gatunek rośliny z rodziny selerowatych.




Przechodząc do samego zapachu to na samym początku jest on bardzo intensywny ,można śmiało stwierdzić że przypomina męskie perfumy, ale jest przy tym bardzo przyjemnie orzeźwiający. Po chwili zapach ociepla się i osładza przez co zaczyna pachnieć bardziej "damsko". Całość składa się na zapach sensualny, ale świeży. Ja nie spotkałam jeszcze perfum ,które mają tak "hipnotyzujący" i niespotykany zapach. Jestem w nich zakochana na maxa. Przez swoją wyjątkowość pasują na każdą porę dnia i na każdą porę roku. Nie są za słodkie ,ani za ciężkie. Nie jest to też typowy letni rześki zapach. Są inne - a co za tym idzie oryginalne i przepiękne.

Zapach jest bardzo ,ale to bardzo trwały. 


Perfumy zamknięte są w eleganckim flakonie w kolorze granatowym , przypominającym niebo nocą. Na kartonie znajduje się napis : eau de parfum spray vaporisateur*



*vaporisateur – pojemnik nie zawierający gazu, zawierający mechaniczną pompkę. System stosowany w flakonikach. aerozol – opakowanie znajduje się pod ciśnieniem.


Z tego co udało mi się ustalić ,ten zapach wyszedł tylko w formie EDP - czyli woda perfumowana i tylko w wersji 100 ml. Jak ktoś ma ochotę poczytać o perfumach to zapraszam na perfumy-bez-tajemnic. Dużym plusem tych perfum jest cena - często można je kupić za mniej niż 100 zł. 


Dostępność: ezebra.ple-glamour.plRossmannNatura

Cena : 75 zł - 150 zł

Pojemność : 100 ml

Moja ocena : 10/10

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kilka słów o Calvin Klein :

Calvin Richard Klein 


(ur. 19 listopada 1942 w Nowym Jorku) – amerykański projektant mody, który w roku 1968 uruchomił firmę Calvin Klein Inc. W 1968 wraz z przyjacielem z dzieciństwa, Barrym K. Schwartzem, otworzył swoją pierwszą firmę Calvin Klein Inc.

Klein wraz z Robertem Denningiem i Ralphem Laurenem był jednym z liderów w żydowskiej społeczności imigrantów w Bronksie. Protegowany barona de Gunzburga został włączony do elity nowojorskiej mody, zanim jeszcze miał swój pierwszy sukces głównego nurtu wraz z uruchomieniem swojej pierwszej linii dżinsów. Został natychmiast uznany za talent po swoim pierwszym dużym pokazie na New York Fashion Week i okrzyknięty nowym Yves Saint Laurentem.

Firma Calvin Klein Inc. w latach 70. i 80. projektowała głównie odzież dżinsową. W 1979 wywołał skandal – aktorka Brooke Shields ukazała się na plakatach tylko w jednej części garderoby: dżinsach Calvina Kleina. W 1992 kolekcję pociągającej bielizny CK reklamowała ulubiona modelka projektanta Kate Moss. Projektant tworzy modę uniseks – jego T-shirty i dżinsy mogą wkładać zarówno kobiety jak i mężczyźni.

Calvin Klein w 2002 sprzedał swoje imperium koncernowi Phillips-VanHeusen za 430 milionów dolarów. Pieniądze ze sprzedaży zamierzał przeznaczyć do ekspansji na kolejne rynki: europejski i azjatycki.

Wśród znanych modeli i modelek Calvina Kleina byli m.in.: Tyson Beckford, Michael Bergin, Justin Bieber, Kendall Jenner, Naomi Campbell, Justin Chambers (dr Alex Karev z serialu Chirurdzy), Cindy Crawford, Jamie Dornan, Zac Efron, Travis Fimmel, Glenn Fitzgerald, Fredrik Ljungberg, Alex Lundqvist, Kate Moss, Sean O’Pry, Antonio Sabato Jr., Marcus Schenkenberg, Mark Wahlberg i Tony Ward.


i na sam koniec jedna sprawa ,która powoduje że moje oczy "krwawią" jak ją widzę. Mowa tu o odmianie słowa "PERFUMY". Coraz więcej osób mówi albo pisze np. kupiłam nowy PERFUM - i w tym momencie coś mnie ściska. Dlatego zostawiam tu informację o POPRAWNEJ odmianie tego słowa.


Prawidłowa odmiana słowa perfumy przez przypadki przedstawia się następująco:
  • Mianownik (kto? co?) - te perfumy.
  • Dopełniacz (kogo? czego?) - tych perfum. (!!)
  • Celownik (komu? czemu?) - tym perfumom.
  • Biernik (kogo? co?) - te perfumy.
  • Narzędnik (z kim? z czym?) - tymi perfumami.
  • Miejscownik (o kim? o czym?) - o tych perfumach.
  • Wołacz (hej!) - perfumy !


Dziękuje za uwagę i pozdrawiam :) ❤

10 komentarzy:

  1. Wanilia, jaśmin mandarynka, czy te zapachy można łączyć- jestem piekielnie ciekawa tego zapachu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wanilia, jaśmin mandarynka, czy te zapachy można łączyć- jestem piekielnie ciekawa tego zapachu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego zapachu,ale sądząc po wymienionych nutach pewnie by mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To bardzo ciekawa sprawa, że zapach się z biegiem czasu zmienia, super.

    OdpowiedzUsuń
  5. podoba mi się kompozycja zapachowa, miałam okazję kiedyś je wąchać i pamiętam, że byłam nimi bardzo zainteresowana :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. To może ja jestem dziwna, ale pierwotnego zapachu nie kojarzę. Dopiero ten zapach,który pokazałaś, kojarzę! Nie znam to, ale widzę po butach że muszę zobaczyć czy będę go czuć. Bo nie każdy perfum czuje 🙈

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojjjj.... Czuję przez skórę, że to zapach dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Klasyczne "Obsession" znam, wersji nocnej jeszcze nie poznałam... :-)))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger