lipca 24, 2020

Puder mineralny Lily Lolo - recenzja.

Od dłuższego czasu testuję dość interesujący kosmetyk - jest to puder mineralny.
Przyznam szczerze,że bardzo rzadko zwracam uwagę na skład kosmetyków do makijażu,mało kiedy to one mnie uczulają. W pierwszej kolejności na twarz idzie pielęgnacja (nigdy nie nakładam podkładu na "suchą" skórę),i to właśnie przy pielęgnacji bardzo uważnie sprawdzam składy.
 Marki nie znam - więc w pierwszej kolejności wygoglowałam co to za marka i jaki ma skład (polecam tak robić jak nie znacie marki i nie jest ona dość popularna).Jest to produkt marki
 "Flawless Matte"  mineralny puder matujący w sypkiej wersji. Tak jak wyżej wspomniałam, marka była mi do tej pory nieznana ,więc może na wstępie troszkę ją przybliżę.





"To brytyjska marka założona przez Vikki Khan w 2005 roku.Nazwa pochodzi od imion sióstr Vikki czyli Lisy (Lily) i Lorraine (Lolo).
Głównym celem marki było stworzenie kosmetyków wolnych od parabenów ,syntetycznym substancji zapachowych i barwników. W składzie znajduje się min np tlenek cynku, który ma właściwości lecznicze. Kosmetyki mineralne szybko skradły serca wielu wielbicielką dobrych kosmetyków ,profesjonalnym wizażystkom i gwiazdom. W końcu poja­wiły się kosme­tyki, które nie draż­nią skóry, nie zapy­chają porów, są natu­ralne, łatwe w apli­ka­cji oraz ide­al­nie nadają się nawet dla osób o naj­bar­dziej wyma­ga­ją­cej cerze skłon­nej do aler­gii."




Moim największym problemem i koszmarem związanym  z cerą jest przetłuszczająca się bardzo często strefa T, mimo że reszta twarzy potrafi przesuszyć się na maxa ,to góra świeci się jak nasmarowana olejem. Puder mineralny Lily Lolo bardzo skutecznie poradził sobie ze zmatowieniem tej właśnie strefy przez cały dzień ,bez jakichkolwiek poprawek.

Ale uwaga, puder ze względu na swój biały kolor może robić flashback ,czyli gdy użyjemy tego pudru do bakingu* na zdjęciach z mocnym fleszem możemy wyjść jak córka młynarza. Mimo że na twarzy robi się transparentny - to radzę uważać przy nakładaniu.

*Baking czyli „zapiekanie makijażu” polega na nałożeniu (najlepiej gąbką typu blender) grubej warstwy transparentnego, sypkiego pudru na pomalowaną już twarz i zmiecenie go pędzlem po odczekaniu chwili. Po co? by przedłużyć trwałość makijażu 


Przykład flashbacku:
źródło: google.pl


Produkt  ten bardzo dobrze utrwala makijaż i ładnie wygładza skórę - można go stosować pod podkład ,albo jako samodzielny kosmetyk.Jest całkowicie bezzapachowy - nic bardziej mnie nie wkurza, jak drażniący zapach a co idzie za intensywnym zapachem ? często kiepski skład.Co do konsystencji to jest on lekki i niezwykle drobno zmielony, to właśnie  gwarantuje wyjątkową trwałość makijażu. 



W skład kosmetyków Lily Lolo nie wchodzą sztuczne barwniki, drażniące substancje chemiczne, wypełniacze czy oleje mineralne. Polecane są one m.in. osobom o cerze problematycznej, trądzikowej i wrażliwej.






Skład jest ubogi ale co za tym idzie,to fakt że nie jest "napakowany" syfem.W składzie znajdziemy jedynie dwa składniki,a są nimi :

  • Kaolin (glinka porcelanowa) – skała osadowa zawierająca w swym składzie głównie kaolinit, a także m.in. kwarc i mikę.W medycynie wykorzystywany jako środek przeciwbiegunkowy i podłoże do sporządzania maści.W Polsce występuje na Dolnym Śląsku, w okolicach min. ŚwidnicyStrzelinaTuroszowaStrzegomia i Bolesławca. 





  • Micaa właściwie Miki czyli łyszczyki,grupa minerałów zaliczana do gromady krzemianów.Łyszczyki występują powszechnie w wielu skałach, najobficiej w Indiach, Rosji, Kanadzie (w Polsce są spotykane w pegmatytach na Dolnym Śląsku). Należą do głównych minerałów skał magmowych. Są ważnymi składnikami skał metamorficznych i często występują w skałach osadowych. Dzięki doskonałej łupliwości często spotykane w postaci cienkich, elastycznych blaszek o różnym zabarwieniu (tzw. kocie złoto).



Jak widzicie, puder jest w 100 % naturalny ,może być używany przez wegetarian i wegan - ale żeby nie było za pięknie ( a szkoda ) to jest on dość drogim kosmetykiem,chociaż patrząc na skład i ilość jaką używamy to bardzo się opłaca.
Co do ceny to kosztuje on 81,90 zł link do pudru 

Wiem, że taka wysoka cena nie każdemu pasuje, ale pamiętajcie że nie jest to kaprys producenta ,a cały proces wytwarzania naturalnych kosmetyków. Cały szereg badań i testów poszczególnych składników to koszt nawet ok. 10 tys. złotych ,a gdzie produkcja? to kolejne koszty. Oprócz badań trzeba mieć całą dokumentację każdego surowca i opakowania - znów kolejne koszty. W kosmetykach naturalnych i ekologicznych stosuje się przede wszystkim surowce pochodzenia roślinnego, które są pozyskiwane w procesach filtracji ,tłoczenia, destylacji czy ekstrakcji. Surowce w takim kosmetyku pochodzą w większości z kontrolowanych upraw i są najwyższej jakości. Niektóre surowce pochodzą z drugiego krańca świata a taki surowiec trzeba dokładnie przebadać czy może być stosowany w kosmetyce - i tu dochodzą kolejne gigantyczne koszty. 

Tak jak widzicie wszystko kosztuje - od surowca do opakowania. Gigantyczne sumy idą na wy
produkowanie kosmetyku z dobrym składem, a my i tak płacimy za to "grosze".
Zdaje sobie sprawę że dla większości to będzie bardzo wielka kwota. Czasem jednak lepiej jest odłożyć pieniądze na jeden porządny np puder niż kupić 5-6 z kiepskim składem.

Opakowanie - proste i klasyczne jak na sypki puder ,posiada zabezpieczenie przed wysypaniem. Pojemność to 7 gram. 






**Pamiętajcie że zimą kiedy temperatura spada poniżej zera,puder zapewnia nam dodatkową ochronę przed odmrożeniem , nie tylko ten z postu ,ale ogólnie każdy puder pełni funkcję "kołderki" ochronnej dla naszej skóry - a jak wiecie skóra na twarzy jest bardzo wrażliwa. Oczywiście nie zastąpi on dobrego kremu ochronnego ,ale jest takim dodatkiem który na pewno nie zaszkodzi.

Znacie tę markę ? Może polecacie jakieś inne ich produkty ? :)



57 komentarzy:

  1. Ja nie puder,ale podkład chcę kupić z tej marki. Miałam z Annabelle, ale w drogerii, w ktorej kupuję nie ma, więc postawię na Lily Lolo. Na razie mam tusz do rzęs i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tej marki mam jeszcze pomadę do brwi ,ale chętnie przetestuje inne produkty :)

      Usuń
  2. Marki nie znam ,ale puder wygląda bardzo fajnie i jak widzę ma dobry skład ;-)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. marka nie jest mi znana, więc produkt też nie. W/ygląda na fajny, ja osobiście białych nie stosuje bo nie mam takiej potrzby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę ,u mnie niestety strefa T lubi się zaświecić ;)

      Usuń
  4. Nie znam marki, ale używam puder sypki, więc ten ponieważ jest naturalny jest do sprawdzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam chyba tej marki. Puder no drogi, ale wierzę, że warto tyle zapłacić za niego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nie zma tej marki. Na codzień się nie maluję, więc na razie nie będę go sprawdzać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już gdzieś się spotkałam z tą marką. Kosmetyki niemniej jednak dla mnie to odległa galaktyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W razie czego zapraszam serdecznie do mnie na bloga ;) zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć ;)

      Usuń
  8. Nie znałam dotąd tej marki, ale ja też rzadko kiedy eksperymentuje z kosmetykami. ;) Jak znajdę coś, co mi odpowiada to zazwyczaj trzymam się tego kurczowo. 😂 Teraz używam pudru ryżowego i bananowego z wibo na zmianę i pewnie ciężko mi będzie go zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tym z Wibo bardzo dobre opinie - sama nie testowałam ,ale chyba muszę to nadrobić ;)

      Usuń
  9. Jak wykończę moje pudry chętnie sobie kupię :-))))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię kosmetyki mineralne szczególnie latem 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ,dlatego poluję jeszcze na podkład mineralny :)

      Usuń
  11. Jestem teraz na etapie szukania pudru matuhacego liberalnego,ale kolorowego,może zerknę czy w ofercie tej marki jest coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za rzetelną recenzję. Marka jest mi znana, ale jeszcze żadnego produktu nie próbowałam. Jestem na etapie testowania marki Felicea :) Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie ciekawą informacją to, że może on mi pomóc zima. Kompletnie nie wiedziałam, że takie właśniowści ma taki puder mineralny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Marki nie znam, ale lubię tego typu pudry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zapoznać się z marką ,mają bardzo duży wybór ciekawych kosmetyków ;)

      Usuń
  15. Markę znam, natomiast pudry to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Z jednej strony przeraża mnie cena, ale w moim przypadku używałabym tego pudru przez pewnie następny rok, jak nie dłużej, bo nie maluje się na co dzień i nie nakładam go zbyt wiele. Produkt bardzo ciekawy, w dodatku jego składniki i naturalność skradły moje serce. Muszę się z tym przespać, ale chyba sobie w niego zainwestuje :D

    normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na prawdę świetny i bardzo wydajny ;) polecam z czystym sumieniem ;)

      Usuń
  17. Znam markę mam od nich kilka produktów kosmetycznych, ale też pędzle, które są dobre jakościowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeden pędzel i również jestem zadowolona :)

      Usuń
  18. Super! nie znałam wcześniej tej marki, ale wydaje się być bardzo spoko, na pewno kiedyś przetestuje, pozdrawiam

    https://julialukasikblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ja go mam :D ale nie używałam, przyznaje się bez bicia ;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój długo leżakował zanim po niego sięgnęłam ;)

      Usuń
  20. Obecnie testuje inny puder i też jestem zadowolona :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem raczej laikiem w kosmetykach. Fajnie, że tłumaczysz trudne wyrazy ��. Dzięki temu wszystko łatwo zrozumieć

    OdpowiedzUsuń
  22. Znam tą markę i bardzo sobie ją cenię, bardzo fajne pomadki mają - polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie miałam jeszcze pomadki od nich ,ale skoro polecasz to chętnie wypróbuję ;)

      Usuń
  23. Ma swoją cenę, ale pewnie jest jej wart...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez dwóch zdań jest wart każdej złotówki :)

      Usuń
  24. Miałam ten puder i kilka innych produktów tej firmy - są świetne. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam są świetne :) przymierzam się do kupienia innych kosmetyków od nich ;)

      Usuń
  25. I przede wszystkim z dobrym składem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie spodziewałam się, że puder może chronić na mrozie :) Ale masz rację, nic nie zastąpi kremu.

    OdpowiedzUsuń
  27. marka nie jest mi znana, więc produkt też nie,aLE PĘDZELEK kupiłam inny

    OdpowiedzUsuń
  28. Wędrówki po kuchni31 lipca 2020 11:38

    Marka jest mi znana, ale tego produktu jeszcze nie miałam, więc czas przetestować

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie używam takich kosmetyków, moje skóra ich nie toleruje, ale informacje podsunę córce, ją zainteresują w pełni. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię ten puder. Zresztą marka ma wiele fajnych kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  31. może wyjdę na zupełną ignorantkę, ale nie rozumiem zastosowania tego pudru, okey, przedłuża makijaż, ale na twarzy wygląda jakoś dziwnie i nie naturalnie...

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger