sierpnia 05, 2020

Krem ochronny "Papaya D Sun Cream" Benton - recenzja.

Lato ,wakacje ,słoneczko a może wyjazd za granicę i jeszcze większe słoneczko. Brzmi kusząco prawda ? Należy jednak pamiętać że piękna opalenizna na twarzy może przynieść przykre ,bolesne i długotrwałe konsekwencje. Mówię tu o poparzeniu skóry. Skóra twarzy mimo że jest "tyrana" np makijażem jest bardzo wrażliwa. Dlatego bardzo ważnym elementem letniej pielęgnacji jest krem z filtrem. 







"Benton Cosmetics to kosmetyki pozbawione parabenów, oleju mineralnego, benzofenonu, syntetycznych środków konserwujących,
syntetycznych barwników, syntetycznych zapachów. Kosmetyki produkowane są małymi partiami aby zachować świeżość produktu."

o marce Benton:
"ChaeWon Lee i JangWon Lee to dwaj bracia i założyciele marki koreańskich kosmetyków Benton. 
Młodszy brat CheaWon zmagał się z problemami dermatologicznymi i nie mógł stosować zwykłych produktów pielęgnacyjnych. 
Działając w kosmetycznej branży, stworzył w 2011 roku pierwszy kosmetyk naturalny – esencję do twarzy ze śluzem ślimaka i jadem pszczelim. 
Jego brat pomógł mu w założeniu firmy i sprzedaży nowego środka. Tak powstała marka Benton, a esencja, maski i kremy ze śluzem ślimaka to dziś 
flagowe kosmetyki koreańskiej marki."



Jak tylko słońce mocniej zaświeci od razu sięgam po krem z filtrem ,nawet pod makijaż krem musi być,mimo że niektóre podkłady mają filtr - ale zazwyczaj jest on niski.

Tym razem sięgnęłam po krem marki Benton i wybrałam wariant z SPF 38 PA +++ *

*PA - to wskaźnik ochronny przed promieniami UVA , ++ - umarkowana ochrona , +++ wysoka ochrona. Czym więcej plusów widzisz, tym większą ochronę zyskujesz.
Używając kremu z tymi dwoma wskaźnikami nie tylko chronisz skórę przed chorobami i poparzeniami, ale również przed starzeniem się.




Czas na skład ,po raz kolejny przypominam że składniki które są  na początku jest ich najwięcej - reszta jest w minimalnej ilości.

  • Carica Papaya (Papaya) Fruit Water (55%) - Wyciąg z owoców papai, Ekstrakt z papai.Jest emolientem, który tworzy na powierzchni skóry i włosów warstwę okluzyjna zapobiegającą nadmiernemu parowaniu wody z tych powierzchni.
  • Titanium Dioxide - Dwutlenek tytanu, jest to fizyczny filtr mineralny o szerokim spektrum ochrony UV, chroniący skórę przed promieniowaniem UVA i UVB.
  • Ethylhexyl Methoxycinnamate - 4-Metoksycynamonian 2-Etyloheksylu, substancja zabezpieczająca skórę przed działaniem promieni UVA II oraz w niskim stopniu UVB. Składnik do stosowania w kosmetykach przeciwsłonecznych. Działa ochronnie na skórę, pochłania i rozkłada nadmierne ilości promieni.
  • Glycerin - Gliceryna,silnie hydrofilowa i higroskopijna substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, pełni rolę promotora, pomaga substancjom aktywnym przedostać się w głąb skóry.
  • Dicaprylyl Carbonate - Węglan dioktylu,substancja pośrednio nawilżająca (ogranicza TEWL)*. Substancja kondycjonująca włosy. Stosowany w kremach i balsamach. Wpływa na stabilność kosmetyku (chroni go przed rozwarstwieniem).
  • Cetearyl Alcohol - Alkohol Cetylostearylowy,jest składnikiem konsystencjotwórczym kremów, mleczek, odżywek włosowych, zagęszcza, a także wpływa na właściwości aplikacyjne produktu.Alkohol tłuszczowy.
  • Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine - zwany również Tinosorb S filtr chemiczny, chroni w szerokim zakresie przed UVA.
  • Pentylene Glycol - Glikol propylenowy,funkcjonuje w kosmetykach, jako rozpuszczalnik substancji nierozpuszczalnych w wodzie i innych rozpuszczalnikach.Stężenie w kosmetyku może być bardzo wysokie.
  • Niacinamide - Niacynamid, Witamina B3,Substancja aktywna o cenionych właściwościach. Stymuluje syntezę kolagenu, działa odmładzająco i przeciwzmarszczkowo. Rozjaśnia przebarwienia.
  • Glyceryl Stearate - Monostearynian glicerolu/stearynian glicerolu/monogliceryd kwasu stearynowego, tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną, czyli działa pośrednio nawilżająco (zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody). Ma właściwości wygładzające.
  • C12-15 Alkyl Benzoate - Alkil benzoesanu C12-15,Składnik skuteczny, zwłaszcza w zastosowaniu w kosmetykach z filtrami UV, jako konserwant zapobiegający gnieżdżeniu się drobnoustrojów.
  • Cetearyl Olivate - występuje też pod nazwą Sorbitan Olivate, oliwian sorbitolu.Substancja myjąca, natłuszczająca i nawilżająca, służy także jako emulgator do tworzenia białych emulsji myjących, zapobiega rozwarstwieniu kosmetyku w trakcie jego przechowywania. Ma właściwości emoliujące, zapobiega przeznaskórkowej utracie wilgoci oraz przesuszeniom od wody i silnie odtłuszczających detergentów. 
  • 1,2-Hexanediol - 2-etyloheksano-1,3-diol. Alkohol alifatyczny. Oleista ciecz, substancja zapewniająca ochronę przed insektami. Jest również regulatorem konsystencji w emulsji.
  • Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil - Wosk jojoba/olej jojoba, Emolient półtłusty. Tworzy na powierzchni skóry i włosów odżywczą, dobrze przywierającą, niezbyt tłustą warstwę, która chroni przed czynnikami zewnętrznymi takimi, jak wiatr, mróz, klimatyzowane pomieszczenia i zapobiega odparowywaniu wilgoci. 
  • Caprylic/Capric Triglyceride - Trigliceryd kaprylowo-kaprynowy, emolient tzw. tłusty. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na powierzchni warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające), przez co kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza skórę.
  • Aluminum Hydroxide - Wodorotlenek glinu, Kolorant wykorzystywany w produkcji mydeł, ponieważ nie ulega rozpadowi w kontakcie z wodorotlenkiem sodu. Jest również substancją regulującą lepkość i zmętniającą zbyt klarowne kosmetyki, zmniejsza przepuszczalność światła, chroni kosmetyk. 
  • Panthenol - Pantenol/Alkohol pantotenowy/Dekspantenol/Prowitamina B5 - Często spotykany składnik, niezastąpiony zwłaszcza w preparatach przyspieszających gojenie, łagodzących podrażnienia, poparzenia i alergie, nawilżających, kojących, kosmetykach po opalaniu.
  • Carica Papaya Seed Oil (5000ppm) - Wyciąg z owoców papai,Jest emolientem, który tworzy na powierzchni skóry i włosów warstwę okluzyjna zapobiegającą nadmiernemu parowaniu wody z tych powierzchni.


*TEWL (Trans Epidermal Water Loss) – ograniczenie tego wskaźnika jest jednym z najważniejszych zadań współczesnej kosmetyki. Wzmacniając naturalny system ochronny skóry najskuteczniej ograniczamy ucieczkę wody z jej wnętrza przez naskórek.



Z analizy składników to było na tyle ,ponieważ reszta jest w minimalnej ilości i praktycznie nie ma wpływu na naszą skórę.

➤dla zainteresowanych wrzucam cały skład:


Jeśli chodzi o krem,to u mnie spisuje się rewelacyjnie ,świetnie chroni skórę przed słońcem. Idealnie pasuje pod makijaż - nic nie robi z podkładem,nawet takim lekko kryjącym.
Krem ma gęstą ,tłustą formułę i ma biały kolor.Trzeba go porządnie rozsmarować bo potrafi być widoczny na skórze.Krem ma bardzo wysoki filtr*,dlatego będzie idealny na bardzo słoneczne dni.Co najważniejsze krem nie podrażnił mojej wrażliwej skóry.
Cena tego kremu jest dość wysoka ,waha się w granicach 70-100 zł. 

*słaby (SPF 2–6)
*średni (SPF 8–12)
 *wysoki (SPF 15–25) 
 *bardzo wysoki (SPF 30–50)✓
 *ultrawysoki (SPF > 50)
 




Krem zamknięty jest w opakowaniu z tworzywa sztucznego które jest lekkie i poręczne (chociaż ja osobiście preferuje kosmetyki w szklanych opakowaniach).Krem wyciska się z tubki,więc dozowanie nie sprawia większego problemu. 
Jeśli chodzi o zapach ,to jest on dość mocny i owocowy (obstawiam że pachnie papają ,ale tego nie jestem pewna ,ponieważ nie jadłam ani nie wąchałam)




I na sam koniec - może komuś przyda się znaczenie symboli na opakowaniu.

Znak towarowy „Zielony Punkt” oznacza, że producent ma podpisaną umowę z organizacją odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych, która jednocześnie
posiada licencję na używanie tego znaku. W Polsce wyłączne prawa do używania znaku zastrzeżonym znakiem towarowym „Zielony Punkt”, który jest ma
Rekopol Organizacja Odzysku S.A.

Symbol PAO – Period After Opening, czasem jest też nazywany symbolem otwartego słoiczka.Dodatkowo na słoiczku lub pod nim podaje się liczbę miesięcy (np. 6M, 9M, 24M).
Symbol PAO oznacza czas po otwarciu opakowania (od momentu pierwszego użycia produktu zgodnie z jego przeznaczeniem), w jakim produkt może być bezpiecznie stosowany.

Oznakowanie materiału, z którego wykonano opakowanie.Tu na opakowaniu mamy LDPE*.

*LDPE to skrót pochodzący od low density PE, PE-LD, czyli polietylenu o niskiej 
gęstości, który otrzymywany jest w procesie polimeryzacji wysokociśnieniowej. 
Ten granulat jest bezwonnym, przezroczystym materiałem o dużej miękkości oraz giętkości.


Co do dostępności kremu ,niestety nie ma go w wielu sklepach ,tu dwa zaufane które znalazłam:

Mam nadzieje, że Wy również używacie kremów ochronnych, a ja lecę korzystać z pięknej pogody (oczywiście wysmarowana kremem z filtrem)



Dobrego dnia Kochani! 

42 komentarze:

  1. Marki nie znam ,ale krem wygląda ciekawie. Fajnie że opisałaś te oznaczenia :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s Pięknie wyglądasz i stylowe okulary :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm chyba pora przetestować ten kremik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z kremami ochronnymi do twarzy mam duży problem... Mam wrażenie, że na dłuższą metę wszystkie mnie zapychają - i to w tak "głupich" miejscach, jak np. środek policzka... Do tej pory nie znalazłam niczego, co by mnie usatysfakcjonowało...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety większość kremów ma substancje komedogenne, poszukaj czegoś co jest na bazie np olejku z awokado lub z pestek moreli ;)

      Usuń
  5. Spalenie się na słońcu nie jest niczym przyjemnym. Lepiej zadbać o krem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam i pilnuję tego, bo zdarzyło mi się spalić na słońcu...

      Usuń
    2. Niestety ,jest to bardzo bolesne i może zostawić przebarwienia na bardzo długo ;)

      Usuń
    3. Współczuje bardzo,wiem że to nic przyjemnego...

      Usuń
    4. Przyjemne na pewno nie było, ratowałam się maślanką...

      Usuń
  6. Sama nie wiem. Jakoś ten skład do mnie całkowicie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie skład też niestety nie przemawia :/

      Usuń
    2. Któryś składnik konkretnie Ci nie podchodzi ? ;)

      Usuń
    3. Szkoda ,według mnie jest całkiem dobry ,czego dowodem jest brak podrażnienia/uczulenia na mojej skórze ;)

      Usuń
  7. Świetna recenzja, może i ja powinnam się skusić na niego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wyobrażam sobie lata bez kremu ochronnego :) Ten z papają bardzo mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, i polecam każdemu sięgnąć po wysoki filtr ,szczególnie na twarz ;)

      Usuń
  9. Staram się też kupować bez dodatków sztucznych i konserwantów kupować kosmetyki...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy ten krem, nie miałam jeszcze nic tej marki. Nie znalazłam jeszcze kremu z filtrem, który by mi odpowiadał więc chętnie sprawdzę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Benton ma na prawdę szeroki wybór dobrych kosmetyków ;)

      Usuń
  11. Chyba czas, żebym zaopatrzyła się w taki krem, bo szczerze mówiąc nigdy ich nie używałam :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba używać filtra ochronnego ,teraz może nic się nie dziać ze skórą ,jednak odbije się to na "starość" ;)

      Usuń
  12. RZuciłam okiem na skład i już wiem, że nie jest to kosmetyk dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. nie przepadam za takimi tłustymi kremami, po prostu pomimo tego, ze dobrze działają, za długo się wchłaniają

    OdpowiedzUsuń
  14. Marki nie znam, fajnie, że pamiętasz o kremie z filtrem bo jest to bardzo potrzebne. Ja za długo na słońcu przebywać nie mogę bo zaraz mam bóle głowy. Produkt zapowiada się ciekawie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak czasem mam,dlatego staram się głowę i twarz trzymać w cieniu ;)

      Usuń
  15. Skoro jest taki dobry, sama będę musiała się mu bliżej przyjrzeć

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie! Uwielbiam zapach papai :) Chętnie wybróbuję krem przy najbliższej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam ten krem i byłam z niego bardzo zadowolona :) Z chęcią kiedyś do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wow mega mnie ciekawi ten krem tym bardziej po Twojej recenzji ;) a marki nie znam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zapoznać się z asortymentem marki - mają ekstra kosmetyki ;)

      Usuń
  19. Polecam ,a jak nie to inny byle miał filtr (wysoki) ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy krem, ale chyba nie przekonuje mnie skład :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger