października 25, 2020

Winny czy niewinny? - recenzja perfum Gucci "Guilty"

 Gdybym musiała wybrać jeden zapach ,którym psikałabym się do końca życia to z pewnością były by to perfumy Gucci "Guilty". W tych perfumach zakochałam się kilka lat temu ,pamiętam jak dziś gdy pierwszy raz powąchałam je u koleżanki i od razu wiedziałam że będzie między nami miłość. Zapach mimo że jest ciężki i intensywny to posiada w sobie pewną łagodność ,która rozkochała w sobie miliony kobiet (i mężczyzn).





Gucci Guilty to orientalno-kwiatowa kompozycja, która powstała w 2010 roku. Twórcą tej kompozycji jest Aurelien Guichard.


Aurélien to utalentowany perfumiarz, który stworzył wiele wspaniałych zapachów dla popularnych marek, takich jak Bond No9, Dsquared2, Gucci, Issey Miyake, Mugler, Narciso Rodriguez, Nina Ricci, Piguet, Ferragamo, Trussardi, Versace, Zadig & Voltaire i wielu innych. W 2019 roku zdecydował się na uruchomienie własnej marki MATIERE PREMIERE.

Zaprojektował kolekcję sześciu perfum stworzonych z wyjątkowych naturalnych składników, które mają wiele aspektów olfaktorycznych*.

*olfaktoryczny pochodzi od łacińskiego olfactus i oznacza: "węch, powonienie".




Przechodząc do zapachu "Guilty" zacznę od najważniejszej kwestii czyli od nut zapachowych (jakby ktoś miał ochotę poczytać więcej na temat perfum to odsyłam do wpisu ⟶ perfumy-bez-tajemnic)

  • Nuty głowy: mandarynka, czerwony pieprz.
  • Nuty serca: bez, geranium, brzoskwinia.
  • Nuty baza: ambra, paczula.

Perfumy  w pierwszej chwili wydają się być ciężkie ,mocne i "ostre"  a to za sprawą czerwonego pieprzu. Zapach po chwili łagodnieje zaczyna uwalniać się aromat brzoskwiniowo bezowy a na sam koniec zostają z nami ambra i paczula które otulają nasze zmysły do samego końca.

Czytając opinie innych od tych perfumach jestem w szoku. Prawie 90 % uważa te perfumy są bardzo nie trwałe. Dla mnie to jedne z najtrwalszych perfum jakich używałam. Nie wiem od czego to zależy ,może te perfumy nie pasują do mnie i dlatego cały czas je czuję ? Nawet jak nie pasują do mnie to i tak zapach ten pozostanie dla mnie numerem jeden. Jestem w nim zakochana.


Perfumy zamknięte są w złotym, lustrzanym ,szklanym flakonie. Prezentują się na prawdę zacnie - chociaż opinie innych sugerowały że opakowanie jest tandetne. Jedynie do czego mogę się przyczepić to że na takich lustrzanych flakonach każdy odcisk palca jest widoczny - co może być uciążliwe gdy lubimy trzymać perfumy na toaletce czy ogólnie na widoku ;)

"Guilty" dostępne są aż w czterech pojemnościach i w dwóch wersjach : klasyczna i Intense czyli bardziej wyrazista wersja klasyka.

*ceny pochodzą ze strony www.notino.pl ,w innych drogeriach ceny mogą być inne.




Zapach jest idealny na okres jesienno - zimowy. Nie wyobrażam sobie "nosić" go latem, w upalne dni. Pasuje do kobiety eleganckiej ,pewnej siebie ,wyrazistej. Guilty jest kojarzony z silnymi indywidualistkami, które żyją chwilą i nie zwracają uwagę na to, co myślą o nich inni.


Twarzą zapachu "Guilty" została aktorka Evan Rachel Wood.

W 2014 roku powstała limitowana edycja flakonu Guilty ozdobiona diamentami w pojemności 90 ml.

I na sam koniec, kilka słów o marce Gucci:

Włoski dom mody założony we Florencji w 1921 roku przez Guccio Gucciego (1881–1953).



Gucci założył swój pierwszy butik w Rzymie w roku 1938. Od tego czasu projektował dla wielu dobrych marek. W roku 1947 zaprojektował torbę bamboo,która do dziś jest jednym z najbardziej charakterystycznych produktów firmy. Z żoną Aidą Calvelli miał sześcioro dzieci. Po śmierci Gucciego, jedno z jego dzieci – syn, Aldo, rozwinął zasięg firmy – otworzył butiki w Londynie, Paryżu i Nowym Jorku. W 1960 roku powstały kolejne sklepy w Hongkongu i Tokio.


Obecnie Guccio Gucci S.p.A. jest spółką zależną francuskiego holdingu Kering, skupiającego producentów produktów markowych.

  • CenaCena zależy od drogerii i od pojemności - ceny wahają się w granicach 150/250-300 zł

A Wy jakie perfumy lubicie ? znacie jakieś zapachy Gucci ? a może są tu miłośniczki "Guilty"?

19 komentarzy:

  1. Nie znam tego zapachu ,przy kolejnej wizycie w perfumerii na pewno powącham :-) świetny wpis ,dużo informacji i ładne zdjęcia :-) ja kocham zapach Chanel 5 :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, obawiam się, że mnie ten zapach by odrzucił (patrząc na skład zapachowy)... Jestem fanką zapachów lekich i świeżych, nie ciężkich i mocnych �� Ale gdybyśmy wszystkie były takie same, tak bardzo rozbudowany świat zapachów by nie istniał ��

    OdpowiedzUsuń
  3. O tych perfumach już czytałam. Zapamiętałam flakonik. Fajnie, że przybliżyłaś historię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tych perfum, ale wygląda mi na to z opisu, że podobałyby mi się,
    lubię takie zapachy nie na lato ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, ale jeśli miałabym się kierować przy wyborze nutami zapachowymi to skusiłabym się.

    OdpowiedzUsuń
  6. akurat tej woni nie znam:) o dziwo mało zapachów tej marki znam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wolę delikatne perfumy, więc z tych chyba nie skorzystam :p

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze powiedziawszy nie znam kobiecej wersji, ale męski jest ciekawy choć kontrowersyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tego zapachu, ale muszę iść go powąchać. Opakowanie jest super. Na jesień wolę cięższe zapachy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zainteresowały mnie te perfumy i myślę że mogłyby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tego zapachu.
    Przedstawione nuty bardzo mnie zaintrygowały :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jest to mój ulubiony zapach ale wiem dlaczego się podoba innym! Ja znowu poszukuje czegos na zimę ❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa wzmianka o tym perfumiarza, a zapach na pewno ładny

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety nie jest to mój ulubiony zapach, bo mnie jakoś drażni. Ale wiem, że wiele osób go lubi

    OdpowiedzUsuń
  15. nie znam tego zapachu, ale po samym składzie widzę, że przypadł by mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem czy bym się polubiła z tym zapachem. Wolę lżejsze kompozycje :)


    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już kiedyś miałam ten zapach, ale przerzuciłam się na inne. Ale po przeczytaniu twojej recenzji, przy następnej wizycie w drogerii poproszę o tester i zobaczymy czy przekonam się z powrotem do tych perfum.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger