czerwca 16, 2020

"Świeża Trawa" od Yope - recenzja szamponu.

Nadszedł czas na najważniejszy dla mnie wpis - recenzja szamponu do włosów, który w końcu spełnił moje oczekiwania i idealnie przypasował do mojej bardzo bardzo wymagającej skóry głowy. Po testowaniu przeróżnych szamponów ,w końcu pojawił się on : szampon od Yope.





Zacznę może od opisania z jakim problemem się borykałam. 
Myłam włosy szamponem ,myślałam że jest on dobry ponieważ od dawna używam tylko takich bez SLS* ,ale mój problem nie znikał. Skóra głowy swędziała mnie okropnie - do tego stopnia że miałam ochotę drapać się czymś na prawdę ostrym aby tylko mi ulżyło  i zauważyłam że jest strasznie przesuszona. Oczywiście czasu nie miałam aby wybrać się do trychologa*.



*SLS - Sodium Lauryl Sulfate
*Trycholog - specjalista od włosów i skóry głowy

Kiedy już na prawdę nie wiedziałam co zrobić, zaczęłam bardziej edukować się w kwestii świadomej i dobrej pielęgnacji włosów i skóry głowy.
I wtedy moją uwagę zwrócił jeden niewinnie wyglądający składnik, który jak się okazało jest w większości szamponów. 
A oto sprawca całego zamieszania 

Cocamidopropyl Betaine

Kokoamidopropylobetaina (CAPB), to związek organiczny pochodzący z oleju kokosowego, dostępny jako lepki jasnożółty roztwór, który jest stosowany jako środek powierzchniowo czynny w produktach higieny osobistej. Nazwa odzwierciedla fakt, że pochodzi z oleju kokosowego. Kokoamidopropylobetaina w znacznym stopniu zastąpił cocamide DEA.

Dziwne że w PL nikt nie wykonuje badań pod tym kątem ,ponieważ w internecie są same zachwyty nad tym składnikiem. 
Przeczytamy za to np takie coś "Łagodzi potencjalne działanie drażniące anionowych substancji myjących, np Sodium Laureth Sulfate" albo "Stabilizuje i poprawia pienienie kosmetyków. Poprawia również konsystencję"

W USA kokamidopropylobetaina została uznana alergenem roku 2004 i obecnie jest wycofywana z niektórych kosmetyków.


Tak jak widzicie ,czasem potrzeba głębszej analizy aby dowiedzieć się prawdy ,jeśli nie lubicie robić tego na własną rękę ,zachęcam do obserwacji mojego bloga, jeszcze dużo "odkrywania" przed nami ;)

Kilka słów o marce Yope:


źródło - yope.pl



Po tym wyjątkowo długim wstępnie ,przechodzę teraz do recenzji szamponu marki Yope.
Dla moich włosów wybrałam serię "Świeża Trawa" - i tu od razu powiem i uprzedzę że zapach jest 1:1 ,pachnie dosłownie jak świeżo zerwana trwa (mi się ten zapach kojarzy z wakacjami na wsi, jak babcia rwała trawę dla kur) ,zapach jest bardzo intensywny.
Szampon ma aż 98 % składników pochodzenia naturalnego, co jest dla mnie rewelacją ,bo jak pisałam wyżej ,mam bardzo problematyczną skórę głowy.



Czas na analizę składu :
     
  • Woda

  • Coco-Glucoside - Glukozyd kokosowy, Substancja roślinna. Substancja myjąca, środek pianotwórczy, ma zastosowanie również, jako emulgator. Jest chętnie stosowana w produktach organicznych, ponieważ jest wyjątkowo łagodna dla skóry. 

  • Aloe Barbadensis Leaf Juice – sok aloesowy, Reguluje pracę gruczołów łojowych, pomaga zmatowić skórę i zwęzić pory, wchłania się głęboko w skórę. Może być nakładany bezpośrednio na skórę i włosy. 
  • Sodium Coco-Sulfate - Sól sodowa siarczanu alkoholi tłuszczowych z oleju kokosowego, Anionowa substancja powierzchniowo czynna. Emulgator O/W. Substancja myjąca. Ma bardo dobre właściwości pianotwórcze. Średnio drażniący i wysuszający skórę. 

  • Sea Salt – sól morska

  • Glycerin - gliceryna

  • Glycyrrhiza Glabra (Licorice) -Ekstrakt z korzenia lukrecji gładkiej (odmiana Glycyrrhiza Glabra), Substancja łagodzi podrażnienia, przyśpiesza gojenie, zmniejsza zaczerwienienia, regeneruje, rozjaśnia.

  • Cichorium Intybus (Chicory) Leaf Extract - Wyciąg z liści cykorii, Dzięki zawartości witaminy A wspomaga odbudowę skóry i zapobiega jej starzeniu się, ponadto pomaga w walce z trądzikiem oraz łagodzi podrażnienia skórne.

  • Hydrolyzed Rhodophyceae Extract - Hydrolizat ekstraktu z alg, Substancja stosowana najczęściej w szamponach i odżywkach do włosów. Substancja filmotwórcza - po zastosowaniu tworzy ciągłą warstwę na skórze, włosach lub paznokciach.

  •  
  • Linoleic Acid - Linolenian etylu, Witamina F, Emolient półtłusty, tworzy na powierzchni skóry odżywczy, ochronny, zmiękczający i wygładzający film. 

  • Menthol – Mentol, Składnik ma właściwości znieczulające, antyseptyczne, odkażające, odświeżające i chłodzące. 

  • Biotin – Biotyna, wzmacnia skórę, włosy i paznokcie, zdecydowanie poprawia ich kondycję, przeciwdziała wypadaniu włosów, łamliwości paznokci, wypryskom i wysypkom skórnym. Jej niedobory w organizmie objawiają się właśnie wypadaniem włosów, problemami skórnymi i słabymi paznokciami.

  • Lauryl Lactyl Lactate - Mleczan laurylowy, Mleczan dodecylowy, Emolient półtłusty. Tworzy na powierzchni skóry i włosów niezbyt ciężki film ochronny. Zapobiega odparowywaniu wilgoci i zmiękcza.

  • Citrus Aurantifolia Fruit Extract - Wyciąg z limonki, Tonizuje, oczyszcza, odświeża, wyrównuje, poprawia elastyczność skóry, działa antyoksydacyjnie i rozjaśniająco, ma działanie złuszczające dzięki zawartości enzymów. 
  •  
  • Sodium Benzoate - Benzoesan sodu, Sól sodowa kwasu benzoesowego, Konserwuje, chroni przed rozwojem drożdży, pleśni, drobnoustrojów, bakterii masłowych i octowych.

  • Parfum - Perfumy, zapach, Maskowanie niepożądanych zapachów wynikających z pozostałych składników w kosmetyku, nadawanie bardziej klarownego, przyjemnego zapachu wszelkim kosmetykom.

  • Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - Hydroksypropylowana guma guar, W kosmetykach wykazuje wiele funkcji: -modyfikator reologii (wpływa na konsystencję kosmetyków), -zagęstnik, zwiększa lepkość preparatu.

  • Tetrasodium Glutamate Diacetate - Sól tetrasodowa kwasu wersenowego, Pełni rolę sekwestranta, czyli substancji, która kompleksuje jony metali. Dzięki temu zwiększa trwałość kosmetyku oraz jego stabilność.

  • Potassium Sorbate - Sorbinian potasu, Sól potasowa kwasu sorbinowego, Pełni funkcję konserwantu, chroni kosmetyk przed pleśnią, hamuje rozwój drożdży i pleśni.





Jak widzicie skład prezentuje się dobrze a szampon nadaje się do codziennej pielęgnacji. Jest bardzo łagodny i nie podrażnia (mówi to osoba która posiada chyba najwrażliwszą skórę na głowie). Przez brak min SLS szampon bardzo delikatnie się pieni ,ale za to nadrabia zapachem :P 
Jestem bardzo zadowolona (piszę to po ponad dwóch tygodniach używania), moja skóra na głowie oczyszczona a włosy bardzo miękkie i przyjemne w dotyku. 
I oczywiście najważniejsze co zauważyłam,to wolniej przetłuszczające się włosy,a teraz z latem miałam z tym mały problem ;) 



Szampon jest dostępny w większości drogerii 





Kolejny wpis planuję zrobić bardziej dokładniej i ogólnie o włosach ,dajcie mi proszę znać w komentarzach czy jesteście zainteresowani takim wpisem i koniecznie piszcie co sądzicie o tym szamponie ;) 


Pozdrawiam A.

47 komentarzy:

  1. Super wpis ,jutro muszę przejrzeć moje szampony ,ostatnio odczuwam delikatne swędzenie głowy i być może to właśnie przez któryś szampon ;-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety większość dobrych szamponów go miała ,tych co nie ma CB jest na prawdę mało ,w kolejnym wpisie podam nazwy tych co go nie mają ;)

      Usuń
    2. Oj to jestem bardziej niż pewna że to on powoduje swędzenie...czekam w takim razie na nowy wpis ;-)

      Usuń
    3. Tak może być ,wpis już zaczynam przygotowywać więc mam nadzieję ,że pojawi się jak najszybciej :)

      Usuń
  2. Super, że jesteś z niego zadowolona. Ja też długo szukałam szamponu idealnego dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie długość także muszę myć i poświęcić im chwilę, ponieważ to co spłynie ewentualnie ze skalpu nigdy nie obejmuje włosów bardzo długich jakie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam długie włosy i to co spłynie + odżywka zdecydowanie wystarcza ;) szampony ogólnie są przeznaczone do oczyszczania skóry głowy ;)

      Usuń
  4. Szamponu akurat nie próbowałam, ale kiedyś trafiłam na Yop przypadkiem i kupiłam kilka kosmetyków, głównie dla dzieci, zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie, bo nie podrażniały, a przy tym cena nie była z kosmosu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest chyba największy plus - wraz z dobrą jakością kosmetyków mamy przyjazne ceny ;)

      Usuń
  5. Ja nie trafiłam jsszcze na mój ulubiony szampon:) testuję teraz coś z Isany ale chyba szału nie ma:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama kupiła sobie i Isany i na razie jest zadowolona ;)

      Usuń
  6. trawa ;) to brzmi nieco dwuznacznie i pachnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trawka brzmiało by jeszcze bardziej dwuznacznie ;)

      Usuń
  7. i jeszcze tyle składników zmieściło się w jednej, małej buteleczce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie składniki są w bardzo małych ilościach ;)

      Usuń
  8. Ten 🐓 na etykiecie mnie przekonuje, od zawsze szukam dla siebie produktów naturalnych, spadłaś mi z tym SZAMPONEM Z NIEBA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt opakowanie bardzo dopasowane do składów tych kosmetyków ,mam nadzieje że Ci się sprawdzi ;)

      Usuń
  9. Cena przystępna, naturalne składniki. Wygląda na naprawdę dobry szampon, który warto wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę spróbować. Świeża trawa - przynajmniej łatwo zapamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja długo nie mogłam zapamiętać tej nazwy ;P

      Usuń
  11. Najwazniejsze jest to że znalazłaś swój faworyt, te poszukiwania są czasami męczące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się ,nie było łatwo znaleźć tej jedyny ;)

      Usuń
  12. Trafić na szampon, który pasuje do naszej głowy i włosów to wielkie szczęście :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nazwa bardzo mi się podoba, bo kojarzy się bardzo pozytywnie :-)

      Usuń
    2. Mi się kojarzy z wakacjami u babci na wsi :)

      Usuń
  13. Ciężko u mnie z zaufaniem z takimi kosmetykami. Większa część szamponów naturalnych mi nie pomaga albo wręcz ma odwrotny skutek. Mam szampon od dermatologa i póki co tylko taki używam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami są takie problemy że lepiej nie kombinować na własną rękę ,jednak dobry dermatolog zna się najlepiej ;)

      Usuń
  14. Uwielbiam wszystkie zapachy tej marki. Szamponów jeszcze nie próbowałam, zazdroszczę Ci że znalazłaś idealny dla Siebie. Ja już tyle czasu nie mogę nic znaleźć, jak już myślę że to będzie dla mnie dobry produkt. Później i tak włosy są straszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobierz pielęgnację do porowatości włosów - równowaga PEH + łagodny szampon ;)

      Usuń
  15. Nie znałam wcześniej tego szamponu, ale chętnie bym go przetestowała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Po pierwsze - uwielbiam kremy z YOPE. Po drugie, szamponu nie próbowałam i totalnie nie miałam pojęcia o tym składniki i jego szkodliwości. Spróbuję w takim razie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie poznaję markę Yope, ale słyszałam wiele dobrego o ich produktach :)

      Usuń
  17. Mieliśmy kilka kosmetyków z Yope i były super

    OdpowiedzUsuń
  18. CB to również moja zmora więc przyglądnę się temu szamponowi przy kolejnej okazji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ,tu masz listę kosmetyków które mają szampony bez CB :)
      Hairy Tale
      Agafia
      Ajeden (szampony w kostce)
      Alkemilla
      Anthyllis
      Anwen
      AS I AM LONG and LUXE
      Baby Anthyllis
      Ecolab
      Eliah Sahil
      Fair Squared
      Herbs&Hydro
      Khadi
      Kosmetyki Dla
      Lamazuna
      Miodowa Mydlarnia
      Mydlarnia Cztery Szpaki
      Nami
      Naturologia
      Pierpaoli
      Sadza Soap
      Shea Moisture
      Soap Szop
      Tinktura
      Yope

      Usuń
  19. Kocham te kosmetyki... i moja skóra też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! ja zaczynam powoli testować różne inne ich produkty ;)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Yope has great products :) I recommend :)
      greetings!:)

      Usuń
  21. Zakupiłam ostatnio szampon Vis Plantis i byłam przekonana, że jak mają naturalne składy to nic tam mnie nie uczuli ale jednak też ma ten składnik CB,a ja się zastanawiałam dlaczego swedzi mnie po nim głowa i dzięki, że trafiłam do Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że mój wpis okazał się pomocny ;) dużo czasu (i pieniędzy) straciłam szukając przyczyny uporczywego swędzenia ;)

      Usuń
  22. Zastanawiałam się nad zakupem tego szamponu :) I po Twojej recenzji z pewnością go kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię tę markę. Ulubieniec to żel do ciała o zapachu bzu i wanilii (kupiony w maju fantastycznie podkreślał wiosenny nastrój). Szamponów nie kupowałam, ale coś czuję, że trawiasty wypróbuję, chociażby ze względu na zapach... :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jak docenisz moją pracę i zostawisz komentarz, dziękuje :)

Copyright © || KOSMETYKI BEZ TAJEMNIC || , Blogger